hétfő, augusztus 02, 2004

Péntek.2 - KoTa

Miután végeztem a newDuettben, irány Vete. Pontosabban tamás, mint utóbb kiderült a vete nick-et csak az index autohifi fórumon használja. Csepereg az eső, én kis bánattal a szivemben (hogy rossz a mélynomó) indultam felé ...
Rossz a mély? ... ja ... valami nem klaffol, csütörtökön munkatársaimnak villogtam, hogy hudejó, aztán az egyik szólt, hogy kattog ... mondom mia', de amikor hátramentem és meghalgattam tényleg kattogott. nem tudtam mi az, az utastérbe nem hallatszik ... felhívtam Vetét, kérdeztem, hogy lehet-e erősebb az erősítő mint a mély, aszonta nemnagyon, mondom akkor mi? .. aszonta nézzük meg. Yo. Még csütörtök este ránézett az autohifi talin, ott megnyugtatott, hogy "lehet, hogy elszáll a damping az erősítőben" ... utólagosan magyarra fordítva: dampling: csillapítás ... vagyis az erős mély kilöki a membránt, és ha nincs csillapítás akkor "túllöki" és ilyenkor nekicsapódhat a tekercselés a kosárnak. Legalábbis valami ilyesmi. De mivel ott nem tudta szétszedni a mélyládát, ezért megbeszéltük ezt az ominózus talit.
Szóval ottvagyok, szétszedi a ládát nézi, hallgatjuk hangosan, zörög, aztán csak addig nézte amíg rájött, hogy van egy kis hibája a hangszórónak, pontosabban gyártási odanemfigyelés, vagymi, hogy a bemenő kábel (ami a membránnal együtt mozog) nagyobb impulzusoknál nekiverődik a membránnak. Kárt nem tesz csak van egy kis zavaró hangja, megoldás két pötty spec ragasztó egy "hangszórósnál" .. ami elmaradt, mert már nem volt rá idő, de legalább tudom, hogy nincs baj a hangszóróval.
Kipróbáltuk még, hogy mi van, ha egy kondit teszünk az erősítő elé. Változásvan. Dinamika jön. Hangosabb. huhá, mondom akkor kell ilyen nekem. 25-30e forint tól lehet kapni szép kijelzős "nagyelektronikás" színesszagos farádos kondikat. Vete tudja a megoldást, 6e HUF, gyári kondisor 0.6Farád, nó elektronika. Egyetlen háklija a rendszernek, hogy amikor előszőr rá van kötve az aksira akkor egy izzón keresztül kell feltölteni (kis "kézimunka", de csak akkor kerülne rá sor, ha pl le kellene venni az akuról a sarut mondjuk két napig). Ami jó ebben a kondiban, hogy baromi gyors ... gyorsan feltöltődik és baromi gyorsan tudja a nagy energiát odaadni az erősítőnek (amit érezni is lehet rajta rendesen). A drága színesszagos kondik is ilyenek, csak lassabbak. Igaz itt milisecundumokról beszélünk, de akkoris, ha olcsóbb és jobb akkor nem érdekel, hogy akkora mint maga az erősítőm (ez az egyetlen hátránya), elfért szépen, mert lett hozzá új panel is készítve (a régi newDuett-es le lett szedve, és egy új lett csinálva, hogy szépen elférjenek rajta dolgok).
Szóval érezhetően nagy változás volt ez a konditúra. Megérte.
Meghalgattam persze vete kocsiját ami már magában is egy szép darab .. egy lexus gs 300-as ... Nagy masszív gép, szép belsővel, és baromi halk utastérrel. Szépen nagyon részletesen nagyon tisztán szólt benne a zene, de azért én (a szakavatatlan) nem éreztem akkora különbséget, hogy azokután fujjogjak az enyémre. Mutogatott még vete olyan kábeleket aminek métere 10'000(!) forint, sőt állítólag az igazán "high end"-esekenek gyártanak olyan kábelt ami 3'000'000 (értsd és mond három millió) forintba kerül (ugyan annak a kábelnek a "hangfal kábel" verziója 6 miller) ha jól értettem akkor métere (vagy max másfél métere) ... szóval csak pillázok meg nézelődök ... de nem értem ... bár ha valakinek van annyi pénze, hogy a saját házába építsen egy megfelelően nagy süket szobát, ahol csak egy ilyen high end cuccok vannak, annak lehet, hogy megéri ... de nekem ... valahogy úgy érzem kezdem elérni azt a szintet aminél jobbat a kocsimba nem akarok ...

Ja, AutoHifi tali: Meghallgattam egy 52e forintos komponens szettet (µDimension) és baromi jó hangja volt ... lehet, hogy változtatok a DLS-en? 8) végülis, ha el tudom passzolni az enyémet még garival 30-ért akkor talán 8) ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése