Hengerfejvesztés terhe mellett
2003.03.23 12:00 - 2003.03.23 20:00
Hát igen. Szép napos vasárnap délután mit is lehetne csinálni, mint autót szerelni.
Az előző post-ban még ott tartottam, hogy Sigivel megérkeztünk, ő is kiszállt, anyuékhoz meg fateromhoz benéztünk, aztán hátra a kocsihoz ...
920 kiló sárga tömeg a hátsóudvaron ... ehh ... jó lenne, ha ez 920 kiló sárga autó lenne ... 8)
Sigivel még dumáltunk egy fél órát, aztán ő elindult a szülei felé. Szóltam Csabámnak, hogy gyüjjön már át, hisz ő autószerelő vagy mifene. Át is jött, elkezdtük buherálni a gépet ... vizetbele, lelégtelenít, így is, úgy is, járó motornál, jó minden klaffol, mennyünk egy kört vele.
Kocsiba be, egyesbe be, jó, megy, húz is mint az állat, élvezzük a speedet, síkúton 130, figyelem a műszert, nagyon tutter, 40 fok, mondom király, visszarakjuk a termót és egyből jó lesz a hőmérséklet ... megállunk a hátsó bejárat előtt, hőfok még nagyon jó, motor leállít, ekkor eszméletlen rotyogás-frotyogás a motortérből ... ÓÓÓÓÓ fakkdetsit, a hőmérő fejet elfelejtettem a motorra visszatenni, és így a motortér hőmérsékletét mérte és nem a motorét 8(
Na nembaj, rüki naná megint nem megy, ekkor megérkezett egy régi haver is, lehet kicsit bunkó voltam vele, de én szerelni akartam, meg másnap dolgozni menni a sárgával.
Kocsi betol, bütyköl, légtelenít (ez már rutin) és egy ilyen légtelenítésnél jöttünk rá, hogy egyszerűen a motor tol bele valami légnemű szart (nem tom levegő, kompresszió, kipugáz, bármilófasz), hm ... felhívom Udvardit a szerelőt, hogy mi ilyenkor az eset, aszongya, remek, hogy rájöttünk, mert így nem kell neki, innen kezdve nem sok baj lehet, viszont az a néhány, összeg szinten 5 ezertől 40 ezer magyar pengő forintig terjedő intervallumban javítható. SÁÁÁJSZE. Ilyenkor bevillant egy pillanatig, hogy miért is kellett nekem teletankolni? 8) ... nembaj ...
Kérdezem szerelőmet, mit lehet tenni, aszongya esetleg egy hengerfejtömítés az lehet hogy segít de nagyon kevés rá az esély. Király mondom Csabámnak, cserélünk hengerfejtömítést? .. aszongya, ja, vadászunk egy tűrhetőt a garázsban, motor szétszed, csavarok lecsavar, hengerfej leszed, az utastér felöli dugattyú teteje szutykos (nem mint a többi, szépen kiégetten kormos), törött a feje, ezen kívül mind a három dugattyú lötyög ... bakker, ha így kb. 75%-os motorral így húz ez a gép, akkor vajon milyen lehet, 100%-osan? 8) ... ehh .. de jó lenne egyet kiprószálni ...
Na dologra, tömítés kiszed, vizsgál, de nem néz ki gázosnak .. nembaj, berakjuk a másikat ... hátha ... kicseréltük ráraktuk hengerfej, becsavar, meghúz, szépen szabályosan, ahogy kell, aztán pihentetés, újra meghúzás ... fasza .. beindít, nemindul .. próbálgat, alig-alig ... ehh ... valszeg ez a tömítés szarabb is volt mint a régi .. Úgy is hagytuk mert már nagyon sötét volt ... valszeg, ha a kék visszajön a szerelőtől és benne marad a majdhogynem brandnew hengerfej tömítés a csomagtartóban, akkor azt majd még megprószáljuk belerakni, hátha ... bár a szerelőm azt mondta, hogy egyszerűbb átrakni a motort a kékből aztán októberig eldöcögni vele ... (addig van a sárgán vizsga) ...
Na majd meglássuk, ha mégis átmegy a kék a vizsgán, akkor azzal, ha nem akkor egy motorcsere után a sárgával fogok menni amíg az új kocsi meg nem lesz ...
u.i.: Csabi megjegyezte, hogy barmok vagyunk mert fotózhattunk volna, lett volna mit 8)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése