szombat, március 08, 2003

Fotóztam, játszottam a tükörképemmel, és Tomi tükörképével is

... aztán jött az érdekesség ...

Ragyogás az irodában

Már régóta ismerem, sőt egyik kedvenc opcióm a gépemben, hogy adott ideig exponál. jelen esetben 15mp-ig.
Egy sötét, vagy csak nagyon homályosan megvilágított szobából fotóztam át egy másik szobába, ahol viszont rendes világítás volt. Az eredmény természetesen az, hogy abban a szobában, ahonnan fotóztam a bútorok valamelyest meg vannak világítva, viszont a másik szoba úszik a fényben, egész pontosan egy nagy fehér ragyogást lehet látni.
Nade mi jó csávók vagyunk, fűszerezzük: Tomi beállt az ajtóba, így "körülölelte a ragyogás". Jópofa volt, csináltam pár képet, de az egyiknél Tomi nem ott állt ott, hanem elkezdtem fotózni és csak akkor ugrott be.
Na itt bomlott meg minden 8) ...
A hatás egyszerű, azt hiszem a fotózásnál ezt hívják időszakos megvilágításnak ...
Kicsit olyasmi a jelenség mint amikor egy homályos szobában hosszan exponálok, és csak félidőben "ugrok be" a képbe, és így áttetsző leszek ... csak épp inverzben ...
Itt "erős fény" volt amibe beugrottunk, aminek eredménye, hogy a kép azon részén ahova beugrottunk 2mp után, ott csak 2mp-nyi erős fény jutott a kamerába a többi helyen meg 15mp-nyi. Ez úgy jelent meg a képen, hogy a sziluettünk emberi, viszont nem egy ember van, hanem a "ragyogás" ott nem ragyog, hanem viszonylag normális megvilágításban látszik a túloldalon lévő bútorzat.

Igaz ezeket a képeket, profibb megvilágítással, meg jobbra meg lehetett volna csinálni, de így is remek lett.

A többi képet megtalálod ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése