hétfő, október 12, 2015

Ford Bluetooth Audio - Első lépések

A nyári kirándulások alkalmával amikor kis falukon átmenve megszűnt a rádióadás eszembe jutott, hogy milyen jó lenne valami zenét hallgatni lehetőleg a mobilról, mert CD-t írogatni már annyira nem menő, ráadásul az én kis gyári fejegységen nem ismeri az MP3 CD fogalmát, így maximum egy albumot tudtam egy korongra vésni.
Elkezdtem összeszedni, hogy milyen lehetőségeim vannak:
- Van még a "szedjük szét a fejegységet és a CD olvasó részt átbuzerálva juttassuk be a hangot", de ez eléggé brutális művelet.
- Komplett fejegység csere, amit megnehezít az, hogy a gyári fejegység 1.5 DIN magas, így egy plusz keret kell amivel még egy lyuk is lenne a műszerfalon (oké, lehet azt értelmes tárolónak is használni), ennek költsége egy belépő szintű fejegységgel (ami már tud mondjuk Bluetooth-os sztereó lejátszást, nem csak kihangosítást), 35-40e, plusz ugrik a kormányról vezérlés kényelme.
- Mivel a fejegységem tud kezelni CD-váltót (CD-tárat) ezért elkezdtem agyalni, hogy ezt, hogy lehetne kihasználni. Első opció egy Connects2 nevű cuccos ami eBayról rendelve kb 16e forintért már azt tudja, hogy elhiteti a fejegységgel, hogy rá van dugva egy CD váltó és egy külső hangforrást rá lehet kötni, pl jack kábellel a mobilt.

Egyik opció sem tetszett igazán, főleg, hogy nem akartam túl sokat rákölteni (mondjuk 5e-ért még ez az Connects2-es cucc még működött volna), ráadásul jobb lenne nem kábelt dugdosni a mobilba, hanem elegánsan Bluetooth-al A2DP-vel rácsattanni.
(Van még egy hasonló eszköz Yatour néven ami már elvileg tudná a bluetooth-os bulit, de az is elég drága eszköz)

A netet túrva hirtelen találtam egy oldalt (http://www.cortex.lt/news.php?extend.93) ahol Afrikaans nyelven leírva megtaláltam, hogy valaki megépítette egzakt azt azt amit én akarok, és 110 euróért meg lehet tőle rendelni. Ennyit azért nem akartam rá szánni.

Ez után jött a első sokk amikor is megtaláltam a komplett leírást, hogy hogyan is kell ezt az eszközt létrehozni. Konkrétan a teljes leírás, a szükséges anyagok, programkódok, stb, minden egy helyen.
Ráadásul az általam favorizált arduino platform szolgál az egész agyaként (PIC-ekkel sajna nincs tapasztalatom) így még inkább örültem.

A hirtelen öröm után jött a szokásos szkepticizmusom amivel a legtöbb esetben lepattintok komolyabb bütyköléseket, mert nincsenek meg hozzá a megfelelő műszereim (a kis digitális multiméterem is beadta a kulcsot már egy ideje), biztos majd mindenféle csatlakozókat meg ellenállásokat meg IC-ket kell majd hajkurásznom, na meg majd a fejegységet is rángathatom ki? Ehh ... Na de nézzük mi van itthon.

Kiderült, hogy amit a kocsival együtt kaptam gyári fejegység (egy kazettás) szintén kezel CD-váltót (csak a kazettás mivoltja miatt cserélte az előző tulaj, és mivel nem akart vele szórakozni ezért a kocsival együtt eladta nekem). Kis keresgéléssel találtam egy erős 12V-os adaptert egy olyan kütyühöz amit épp nem használtam és pont volt egy olyan csatlakozó ami a kábel végére illett, így nem kellett megbontanom. Egy óra múlva már az asztalon vigyorgott a fejegység, krokodil csipeszes kábelekkel, kendács módon bekábelezve, de bekapcsolva és kérte a kódot. őőő ... igen. A kódot. Amit nem kaptam hozzá... Mondom akkor itt a zsákutca. Mégis csak megbukott a projekt hahahaa...


Azért csak turkáltam kicsit a netet, hogy mit lehet ilyenkor tenni és tejes megdöbbenésemre mindenféle nehézség nélkül leszedtem egy olyan programot aminek beadtam a sorozatszámát a fejegységemnek, az meg kiadta a kódot ... és működött.


Kis utána olvasásra még az is kiderült, hogy RS485-ös protokollt használ majd a kedves, és minő véletlen egy régen elkezdett, de be nem fejezett projekt miatt PONT van itthon ilyen illesztő IC. És persze a legtöbb háztartásban a fiók alján csak találunk egy 7805-ös feszültség stabilizátort néhány zavarszűrő kondival (akarom mondani, milyen mázli, hogy ez is volt tartalékban itthon)

Itt már éreztem, hogy bele kell fognom. Ennyi csillag csak nem véletlenül állt össze az én kedvemért :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése