kedd, október 13, 2015

Ford Bluetooth Audio - A CD váltó csatlakozó balladája

Egy Csatlakozó mind fölött, Egy Csatlakozó kegyetlen, Egy a lóvédra vár, chromax az Egyetlen.

Amikor már minden szuper volt eljött az idő, hogy az ominózus CD-váltó "ACP" csatlakozó kérdésével fussak pár kört. 
Az interneten hirtelen használtan 8-9000 forintos, 5m-es kábeleket lehet fellelni amin bár két használható csatlakozó is van (mindkét végén lévő jó erre a célra), de azért mégsem dukál, hogy egy 3-4e-s kütyüt +9e-el megdobjunk csak emiatt.
Felhívtam jó pár autóbontót, hátha van valahol esetleg barbár módon kibontott, akár szétszakadt, rongyos kábel, de sajnos sehol nem volt szerencsém (még csak jó állapotú sem volt). 
A letölthető leírásban volt némi infó, hogy a mauser-től milyen cikkszámon lehet megrendelni a csatlakozót és a belevaló tüskéket, de a kiszállítás kb 6000 forint lett volna a csati kb 1000 forintos árán felül.
És van eBay-on is ilyen, de ott 3500-ért és erősen kérdésese, hogy milyen a minősége.

Szerencsére a http://fordfocus.hu -n felnyitották a szemem, hogy a chromax-nál lehet valami hasonlót kapni 2500-ért és nézzem meg. (Most ahogy megnyitottam a linket a vér elhűlt bennem, ugyanis 25000 (HUSZONÖTEZER) forintért van az a kábel amit végül is megvettem náluk 2500-ért ... pedig ez egy egyszerű, kb 10 centis kábel a végén két csatlakozóval amiből csak az egyiket lehet erre a célra felhasználni. Nem értem mi történt. )


Mázli talán, vagy csak egy másik fajta kábelt árulnak most még a rövid kábel képével, nem tudom, mindenesetre bezsákoltam a kábelt.

Gondoltam egyszerűen kettévágom a kábelt és majd okosan ráforrasztok és akkor majd zsugorcsövezek és szigszallagozok és ... bleeeh. NEM.
Rájöttem, hogy ez nem fog (nekem) menni és szépen akkurátusan szétbontottam a csatlakozót, kiszedtem az összes tüskét (ehhez is nagy szerencsém volt, hogy az eredeti leírásban a csatlakozó 3D-s felépítése is megtalálható ŐRÜLET), kiszedtem belőlük a kábelt és beleforrasztottam az új, színes szalagkábelt amit vettem, plusz egy 12 pólusú panelra szerelhető csatlakozót szereltem a kábel végére ami pont olyan kiosztásban tartalmazza a tüskéket ahogy a fejegységen van.

 

Ahhoz, hogy egyszerűen tudjam a breadboard-ba dugni, készítettem egy breadboard-barát adaptert is hozzá:

 

Az eredménnyel pedig nagyon is meg voltam elégedve:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése