péntek, június 06, 2003

Kuplungbowden
Ha elpattan a húr ...

Reggel felkelünk nagynehezen kicsimmel, nem nagyon megy ez az öt-hat óra alvás dolog ... ha ő éjfélkor végez én meg 7-kor ébredek akkor ha együtt akarjuk ezeket csinálni, alvásra egy szűk ötórás keresztmetszet jut ... Szóval álmosan felkelünk, a mobilom csipog "Könyvelő". Jahh, dejó nem felejtettem el ... Megyek könyvelőhöz 10-11 között-re ... Krisztim mondja, hogy jönne velem szívesen, de otthon vannak cuccai ... Kicsit töprengek, aztán megnézzük a térképet, egy kis kerülővel megoldható ... Megyünk is, M0, M5, Felüljáró, *PEING* érzem a kuplung kinyomásánál, és onnan felpuhult lett az egész ... kocsi még megy, gondolom valami gáz van, majd megint ott kell hagyni a szerelőnél a werdát, oszt balhé-balhé hátán ... De nem .. Krisztiék előtt megálltunk, és nem akart elindulni a kocsi ... Pontosabban indítózásnál, "kinyomott" kuplunggal vitte az indítómotor a gépet ... Fasza mondom, így nem lehet közlekedni ... mit lehet csinálni ... "Suttyókuplungot faragok!" ... Jelentettem ki büszkén és gondoltam, hogy az egy pár lepakkant kocsin látható "madzaggal rángatom a kuplungot, míg haza nem érek" megoldást fogom alkalmazni. Aham. Krisztivel szereztettem madzagot, szép hurok, az rámegy kuplungkar, ami kell ... de hol vezessem el? ... Megoldást nyújtott az aláfekvés, viszont egyből kettőt ... nem készítek suttyókupit, hanem a kuplung kábel helyére (pontosabban mellé) berakom a mazzag, megfeszítem és megyek ... Ahaum ... "na így is lett, de ez sem jött be" mivel a madzagnak volt akkora nyúlása, hogy elnyelte a kuplunghoz szükséges pár centi mozgást ... Akkor mi legyen? .. Legyen drót! ... Lett, beraktam, és addig szerencsétlenkedtem, míg nagynehezen egy "nagyon szar, de jobb mint volt" kuplungot összeeszkábáltam, hisz tudtam, nem messze van az autósbolt, ahol majd veszek gyorsan bowden, oszt csere és happy.
Jut eszembe, így utólag a kuplung kart mikor az ember meghúzza annak van egy 2 cm mozgása, amit kézzel is lehet mozgatni. Nade. Nem ez az érdemi rész, hanem egy ezután jövő, baromi erősen feszítős 2 cm ... na itt fog a kuplung, és azért nem volt jó (valszeg) a madzagos megoldás, mert ezt akkor még nem tudtam, és ahhoz a "finom" két centihez állítottam a pedált ... az meg ugye kutyafüle (aka: Lófasz tejszínhabbal.)
Szóval, nagynehezen elindultunk, recsegve-ropogva váltottam, hisz kb 50%-ban engedett csak ki a kuplung ... mindegy volt, odaértünk 2200 HUF új bowden .. jeee ... Kérdem a skacoktól, hogy tudnának-e segíteni beszerelni. Nem sajna, de az út végén van egy autószerelő. El is mentem oda, az ember készségesen fogadott, és közölte, hogy dél van és legkorábban egy órakor tud foglalkozni a problémámmal ... jeee .. egy óra a 30 fokos melegben ... dehát ez van ... Kicsimmel vettünk egy 5L-es üdítőt 260! forintért ... MANCS zöldcitrom-bodza ... Kicsim szerint ihatatlan, nekem azonban jólesett abban a baromi melegben. Felhívtam a könyvelőt, hogy nem fog ma összejönni, majd hétfőn .. mire elkezdett flegmáskodni a pünkösddel, meg aztán a "jó akkor majd keddi reggeli órákban, 10-11 körül"-re is visszaszólt, hogy neki a reggel az 6-7 .. .hát mennyen az anyjába az ilyen, faszért kötekszik ... jövő hét kedden találkozok az egyik új könyvelővel ... Remélem ez jó lesz ...
Szóval addig győzködtem magam, hogy felhívtam Udvardit, és megkérdeztem mi kell a cseréhez .. aszongya, 13-as meg 17-es kulcs ... Fasza, van mindkettő, (meg még kurvasok, de az mellékes 8) ) szóval arrébb álltam az egyik utcába, és aláfeküdtem ... aham ... na az első probléma, hogy a kuplung feszítő csavar az telesen be volt rohadva, nosza elmentem venni egyet (baromarc módjára nem vittem a rohadtat, mert még benne volt a gépben) szóval vettem csavart ... Bemegyek az ázsióba ott mondja a srác, hogy nekik nincs, de próbáljam meg a túloldalon a gagánál ... de ne nagyon lobogtassam a náluk vásárolt kuplung kábelt, mert begolyózik az ürge ... Mondom akkor az addig itt marad ... Átmentem ... Egy ilyen parasztarcú mufurc balfasz emberke fogadott, nagy nehezen meg akart győzni hogy a Wartburgomba milyen anya kell, közbe meg másmilyen .. Na mindegy kiszedtem belőle a "jót" legalábbis akkor azt hittem ... a jó az kb 1.5cm hosszú ez meg kb 1cm volt ... Egyébként teljesen egyforma .. nade ha ezt berakom, akkor nem tudom tekerni a csavart .. fasza (tudtam ezt meg később)... így is lett .. Aláfeküdtem a kocsinak és hát ugye ott vettem ezeket észre. Na akkor vissza gaga ... Ürge nem érti a problémát ... Aztán ad egy másik csavart, erre mondom, hogy „de hát azt is tekerni kéne, de azt nem tom ha tövid a szára”, akkor azt mondja nem tudja ... mondom annyi sok anyag van itt, hogy ha lenne egy félcentis fém csődarab, vagy egy persely, vagy bármi, ami a csavarra rámegy de az anyánál nem szélesebb, az ürge marha segítőkész ... hümmög és fingja sincs a dolgokról ... ehhh .. aztán kínomba vettem egy réz szemet, - amit a kábelek végére szerelnek, hogy csavarral oda lehessen szorítani - , mert az ilyen henger szerű volt .. később mikor kijöttem, rájöttem, hogy faszság volt, mert el van vágva, és szét fog nyílni .. na akkor át ázsióba, ott a srác ad nekem egy bazinagy csavart, hogy azt tegyem a csavarra a pedál mögé és jó lesz míg hazamegyek ... Mondom ok, köszi ... Aztán kiderűlt, hogy az meg túl vastag .. jeee .. na akkor a szerszámos ládából kikotortam egy nagy alátétet amit mintha oda találtak volna ki .. Összeszereltem az egészet és ment ...
Összegezve? ... jó volt, csak nem akkor kellett volna ezt, amikor épp sok elintézni valóm van és ráadásul dolgozni is kellett jönni ...
Összköltség: 2200 + 300 + 100 + 120, ebből feles kidobás az uccsó kettő ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése