hétfő, május 12, 2003

Szombat
Faterom

Szombat reggel ébredünk Sigivel, kis reggeli tréning, aztán kiviszem dolgozni. Miközben mentem ki észrevettem, hogy marhára melegszik a motor .. Fater megkért ugye pár napja, hogy vegyek neki ácsivizet ... Hazaértem (nem mentem teszkóba, nehogy az legyen, hogy terhelés alatt megrottyanjon a gép ... Hazaérek, kicsit kertkapu, fater jön : - Ásványvizet hoztál?
- Nem
- Kinn voltál Budaörsön, és nem tudtál beugrani a teszkóba?
- Nem mert szar az ablaktörlőm, tiszta gemma a szélvédő alig látok ki rajta, ezenkívül igencsak melegszik a víz, melegben nem biztosan indul, és szarakodik az ablak ...
Fater néz a levegőbe, majd elmegy. 10 perc múlva jön a megoldással.
- Ha ennyi baj van a kocsival akkor nem kell vele járni ...
- Hülyevagy? Szerelem és az a baj, vagy mi a fasz van?
- Mivan? ... Nem akarom anyádtól megint azt hallani, hogy erre költöd a pénzed.
… És ehhez hasonlóan folytatódott még egy kicsit ... Annyira felbaszta az agyamat, hogy a nagy lelkesedés miszerint most tényleg porlasztótisztítok meg ablaktörlőszerelek meg ablakszerelek meg tyihű, olyan szinten leapadt, hogy csak ültem a gépben és zombulva hallgattam a zenéimet .. nem hangosan .. akkora "gond" nem volt ... csak bántott, hogy én időt és energiát áldozok a közös célért ... Igaz jókedvvel, mert nagyon szeretem ezt a gépet ... 8)
Felhívom Csabit, mit csinál .. aszongya lóg, úgyhogy bármit ... Mondom, jöjjön át ablaktörlő-szerelés szaktanácsadásra ... Hátha jobban tudja ... Átjön, nézegetjük, nemmegy, kattog nagyon halkan, de semmi .. meg se moccan, biztik jók, víz jön, de a lapát meg se mozdul ... Addig tesztelgetjük, míg Csabi szól: "Báze! Ennek kurva meleg a motorja" .. ahham akkor meg feszül ... vagy szarul van bekötve ... Az utóbbit teszteltük előbb, miszerint a több mili kőkemény dzsetvától megtisztítva az okos németek által feliratozott csatlakozósor és az okos magyarok által feliratozott automata kapcsoló között ellenőriztük a számpárokat, hogy azonos színű drót megy-e egyikből a másikba. Stimmel ... jeee ... Akkor itt más a gond ... Levesszük a vezérlő fedelet, alatta több köbméternyi gépzsír ... a felét letisztítottuk, hogy legalább lássunk valamit ... Semmi extra, bár mintha a "fogaskerék a csigához" kapcsolatnál a csiga a fogakon és nem a fogközökben ülne ... de nem láttuk jól ... mozgatni nem tudtuk ... mi legyen ... Szedjük le a kormány alatti csavart, ami összeköti az ablaktörlő mechanikát a motor tengelyével. Addig ügyeskedtem, míg nagynehezen leszedtem .. na akkor így megy-e ... beindít .. weeeeee .. megy ... yo ... összerak, megy ... jóóóó .. ablaktörlő lapátok összerak, megy .. űűűberjeeee ...
Szerintem az lehetett, hogy amikor a végén belül a csavart szedtem le, akkor egy akkorát rántottam a fogaskerék tengelyén, hogy az helyére ugrasztotta a csigát ...
Összeraktuk, és elindultunk Tücsiért a szoliba, hogy ne csak szerelés legyen a napon ...
Az jutott másnapra 8)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése