hétfő, február 27, 2012

Ügyintézés

Kevés alvás után viszonylagos hajnalban (7-re) vittem a kocsit a márkaszervizbe vizsgáztatni. Busszal bementem dolgozni és ahogy sétálok befelé eszembe jutott, hogy fel kellene még vennem zsét mert lehet, hogy a nálam lévő 40e nem lesz elég a vizsgára. Ekkor vettem észre, hogy nincs meg a bankkártyám.
Beérkeztem az irodába, egyből ellenőriztem, hogy történt-e tranzakció azóta, hogy kb másfél hete használtam utoljára a tesco-ban. Nem történt szerencsére. Délben munkatársakkal kimentünk a tescoba kajálni, megkérdeztem leadták-e ott a kártyát. Sajnos nem. Kajálás közben jön a hívás a szervizből (nagy zajban alig hallottam és a vonal is kicsit szakadozott), hogy kicsit folyik el a hűtővizem (amiről tudtam) és kellene cserélni termosztátorfedelet (vagymit, nem értettem pontosan) és olyan 5-6 ezer lesz. Gondoltam valami kupak vagy valami kis hülyeség, oké persze, cseréljék. Még a kajálás után vettem némi gyógyszert 7500-ért így már éppen csak 30 fölött volt nálam.
Visszaértem a kajálásból telefonáltam az OTP-be, hogy van-e olyan lehetőség, hogy ideiglenesen letiltatni a kártyát. A hölgy bekérte az adataimat majd közölte, hogy az én kártyámhoz nincs ilyen lehetőség, csak véglegesen letiltatni tudom meg újat igényelni, de személyivel bármelyik fiókban fel tudok venni pénzt.
Ki is battyogtam az Auchan-ba ahol van fiók. Beültem, húztam sorszámot. Senki nem volt előttem így kb. negyed óra várakozás és kabátban megfővés után hívtak is.
Odaülök, mondom a panaszom:
- Szeretnék felvenni kp-t de nincs meg a kártyám.
- Kérem a személyit (így és ennyit)
Kb 5 percnyi keresgetés és szemgúvasztgatás után:
- Hát milyen számlája van magának?
- Céges
- Dehát akkor miért nem mondja? Hát kereshetem itt a neve alapján, ha céges.
Egyszerűség kedvéért elmondtam neki a számlaszámot.
Elém tesz egy papírt, hogy töltsem ki. 
Körmölöm, félig megvan a papír amikor mintegy folytatva a mondatát közli, hogy "és akkor majd ezzel a papírral menjen be a Karinthy fiókba, mert az az a számlavezető fiókja és akkor ott majd tud felvenni pénzt ugyanis nincs bescannelve az aláírása"
Asszem 8 éve van meg a számlám. A telefonos hölgy láthatta az összes adatomat hiszen beazonosított akkor miért mondta, hogy bárhol felvehetem? ...  Dühösen visszamentem az irodába.
De a nap még nem ért véget. Nemsokkal visszaértem után csörög a telefon, hívnak a szervízből, hogy elkészült a kocsi és akkor ...
"Viktor most tudta meg, hogy a szerelés költsége 88ezer forint lesz ... MENNNYÍÍÍÍ?"
Megtudtam, hogy az az 5-6ezer az ötven5-6 ezer volt, csak nem értettem jól. Nagy kapkodva sikerült kölcsönkérnem a hiányzó összeget és elvitetni magamat a kocsihoz. Kifizettem és nagy gázzal mentem be a fiókba. 17:05-re értem oda és hát az én választott bankom az ugye csak ötig van nyitva. Szuper. Legalább el tudtam menni a közeli sztk-ba a másfél hete elkészült vérvizsgálatom eredményéért.

Másnap reggel első dolgom volt bemenni. Fáradtan, kómásan bemegyek. Elhatároztam hogy közel az összes pénzt kiveszem a számláról mert mire a kártya megérkezik addig éhenveszünk, plusz akkormár helyben tiltatok, újat igénylek, ami kell.
Ügyintéző hölgy ad egy ugyanolyan papírt amivel tegnap már sikerült megismerkednem, töltögetem. Odaadom, akkor jön az instrukció: "A dátumnál a hónapot (02-vel írtam) át kell javítani februárra." No itt már felcsillant a szemem és már majdnem megkérdeztem, de már jött is a magyarázat, hogy "mivel a számot könnyű átírni mondjuk 12-re". Megkérdeztem, hogy "a nulla-kettőt?" Amire csak annyit mondott, hogy ne kötözködjek, írjam úgy mert nekik így kell. Jó.
És nem elég az azonosításomra a személyi igazolványom száma, hanem a lakcímkártya számát is oda kellett írni (bár ezt nem tudom, hogy miért, és még helye sincs az adatnak), viszont vicc az egészben, hogy a betűvel és számmal kiírt "felvenni kívánt összeg"-nél simán elé tudtam volna írni bármit. Nem volt kihúzható rubrika mint a csekkeken és a hölgy se szólt, hogy húzogassam már ki az üres részeket a papíron. Ennyit a biztonságról.
Hozza a pénzt leszámolja kétszer a gépen, én félig nézem próbálom fejben ellenőrizni, elteszem, megyek kártyázni. A kártya ügyintézés már flottul ment, megadtam az adatokat, letiltják, új kártya igénylés. jólvan. Végre a kártyán is a helyes cégnév lesz ugyanis az OTP-nél nem úgy megy, hogy a cégneved megváltozik (az eredeti cégnevet bejegyzés előtt meg kellett változtatnom, de akkor már meg volt igényelve a számlaszám és a kártya) akkor azt lejelented és akkor a kártyán is megváltozik. NEEEEEM. A kártya lejárata előtt maximum 2 héttel be kell jelentened, hogy akkor az új kártyát már az új cégnév alapján kéred. Gratulálok.
Mentem dolgozni.

Eltelik a nap, majd délután csörög a telefon, hogy: 
- Jónapot xy vagyok az OTP-ből, őn az FZV és a X cég Ügyvezetője?
- Igen.
- Ön vett fel nálunk reggel készpénzt?
- Igen.
- Megvan még esetleg egyben?
Itt már éreztem, hogy nem fogok örülni.
- Meg, miért.
- Megtudná nézni, hogy hány darab húszezrest kapott?

Megszámoltam. 100e-rel kevesebbet kaptam. 

- Igen, 5 darabbal kevesebb.
- ŐŐőő akkor ha lenne kedves és akkor befáradni a fiókba és akkor majd a papírokkal a trükközés és akkor majd azt a 100-at majd megkapja külön költség nélkül és akkor ne is húzzon számot és jöjjön egyből az xy vagyok és ennél és ennél az asztalnál ülök.

Oké, retardált vagyok, nem számolok utána hogy a banktól vajon ugyanannyit kapok-e mint amennyit kérek, de legalább meglett. ez kicsi pozitívum. Másnap persze megint mehettem be reggel, de viszonylag hamar lerendeztük ezt a kis málőrt.

1 megjegyzés: