hétfő, március 22, 2010

Első benyomások

Nemrégiben új telefont kaptam és most az előzőről és az újról is pár szó.

Blackberry Curve (8310)

Pár hónapig használtam, de nagyon kezes kis készülék. Bizonyos okok miatt csak a készülék és a tokja volt meg. Először paráztam, hogy saját töltő nélkül mi lesz, de mini usb-ről töltve szépen üzemelgetett nálam. Nagyon jó a kijelzője. Semmi touchscreen, semmi iszonyatnagy felbontás, de mégis szép, határozott szinek, jól olvasható minden helyzetben (bár nyáron még tesztelgetem kicsit, hogy nagyon erős napfényben mit mutat). Adatkapcsolat szintjén Csak a mobilnet (edge) és Bluetooth volt. Bár érdekes, hogy az edge ellenére nem lehetett érezni, hogy olyan vészesen lassú lenne a mobilnet. Mivel nem volt BlackBerry-s előfizetésem ezért "okosítanom" kellett a rendszert, hogy hajlandó legyen kommunikálni a nettel. Rátettem a Google Sync-et és (soso) remekül láttam a kontaktjaimat. A naptárat és a todo listet bár szinkronizálta a Sync prgi, de az okosítás miatt mégsem tudtam hatékonyan használni a telefonnal. Ugyanígy az mms se ment rajta. Ment viszont a GMail progija amit szintén remekül tudtam használni.
Telefonálásra, sms-ezésre és emailozásra (főleg olvasásra, mert ékezeteket írni baromira nehézkesen lehetett) használtam és néha Opera-minivel néha megnéztem pár dolgot a neten. Ezekre tökéletesen és megbízhatóan működött.
Próbálkoztam még a Google Maps-al, és először tapasztaltam készüléknél olyat, hogy elindítok egy navi programot és 2mp után 900m pontossággal megmondta, hogy hol vagyok, majd rá kb 5-10mp-re már a pontos pozíciót tolta STABILAN. (Assisted-gps, persze kell hozzá némi mobilnet adatforgalom, de AKKORIS!) Eszméletlenül tetszett, de mivel se autós tartó, se autós töltő, plusz mobilnetes googlemapozgatás ... szóval navira nem használtam, de a GPS képességeitől lehidaltam.
Nagyon tetszett még a szederben, hogy a tokjában van egy kis mágnes amit érzékel a gép és ha betolom a tokra akkor egyből aktiválja a billentyűzet zárat, így nem fordult elő vele, hogy valakit akaratomon kívül felhívtam volna. Nem is váltam volna meg szivesen tőle, ha nem kaptam volna az új telefont.

Samsung Galaxy Spica (GT-i5700) Android 1.5 (cupcake)-el

Pár kattintgatás, kis nyomkodás és belopta magát a szivembe. Soksok buzerálható dolog van benne ami tetszik. Beírtam a google-s usernevemet, jelszavamat és pillanatokon belül láttam a naptárat (aminek a megjelenésén még van mit csiszolni, de már így is sokat segít), a levelezésemet, a telefonkönyvemet. pillanatok alatt mindent odatett elém. Van benne wifi is és bár gyárilag nem, lehet, de van hozzá egy kis progi amivel teljesen ki lehet iktatni a mobilnetet (mivel ez a telefon baromira éhezi a netet, ezért csak óvatosan merem kiengedni a fizetős régióba). Most néztem, hogy egy hét alatt valami 300 mega adatot töltöttem le rá (nem ennyi file, hanem a frissítések, a kis programok, google maps, mittudoménmégmi). Viszont van pár hiba amik egy részét nagyjából át lehet hidalni, de külön alkalmazás nélkül zavaróak (nekem). Ezeket az 1.5-ös Androidos oprendszeren tapasztaltam, a Samsung már hivatalosan is elismerte, hogy érkezik a 2.1-es Android (az Eclair. Hogy minőségi humorral éljek: Sütíííí :D) a mobilra, szóval csak idő kérdése és javulni/változni fog sokminden). Szóval amik most zavarnak:

- Ébresztés-szundi időtartama nem állítható (fixen 10 perc)
nem egy nagy kaland, de én aki nehezen kelek jó, ha piszkál a telefon, hogy ne aludjak vissza sokat. (BB percenként újra csörgött)

- billentyűzár - muhaha (2.1-ben javítva)
Igaziból nincs billentyű zár, mert az a gomb ami felelős a zárásért, ha hosszan nyomom egyszerűen kioldja a billentyűzárat, így ma sikerült is Sigit felhívnom a zsebemből.

- Névjegy csoportokhoz csengőhang
Vagy még birka voltam és nem találtam meg, vagy ebben sincs ilyen. De én akkor is szeretnék csoporthoz, és nem névhez rendelni csengőhangot :)

- Képernyő fényerő szenzoros szabályzás
A kis BlackBerry-ben van egy fényerő érzékelő és hajnali ötkor mikor kelek szépen halványan pislákolt, nappal pedig tolta a luxot ezerrel. Spica nem csinál alapból ilyet (külön progival már megoldottam, időzítve, hogy reggel halovány legyen, nappal pedig fényes), de az első reggelen nem láttam a gombot mert konkréntan a ráégette a szemhéjamat a szemgolyómra. :)

- Erős napsütésben nagoyn nehezen olvasható a kijelzője
Eddig egyszer fordult elő, hogy erősebb fényben néztem a képernyőjét, de alig lehetett látni :( Nem tudom az oprendszer ezen segíthet-e, pl valami kontraszt vezérléssel, vagy bármivel amit eddig esetleg tudott fizikailag a hardware, csak software-esen nem volt kihozva ... de nem nagyon bízok benne

- Fektetett módban akadozó billentyűzet (2.1-ben javítva)
Kicsit idegesítően, összevissza "laggolva" lehet gépelni. Szerencsére ezt már hivatalosan is javították :)

- Billentyűzet világítás, státusz led
Van rajta jópár gomb (felvesz-letesz, menü, vissza, keresés, home, és az ötirányú D-pad) viszont nincs ezeknek háttérfényük, így vakon kell nyomogatni, ami mondjuk megy mert jó az elhelyezésük a gomboknak, és kitapinthatóak, de mégiscsak jó lenne. Plusz jó lenne egy-két többszínű státusz led ami villoghatna pl nemfogadott hívásnál, ilyesmi.


Ja, hamár szó volt a külső-fény szenzorrol. Iszonyat mennyiségű mérő hülyeség van benne. gyorsulásérzékelő 3 irányba, mágneses tér érzékelő szintén 3 irányba (avagy nem GPS alapú iránytű), pozíció érzékelő (a földhöz képest merre áll a telefon), persze van Assisted-GPS is benne szintén pár mp alatti fix-el. Szóval van ebben mindenféle okosság. Wifi (WPA2-vel), Bluetooth, HSDPA net és szerethető felület. mi kell még? :)

Egyenlőre ennyi. Ez kikívánkozott. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése