hétfő, december 15, 2008

5-ös metró

Jah .. mostanában foglalkoztat egy érdekes kérdés. Valószínüleg ezt már sokan megoldották (ha nem is ebben a kontextusban).
Az egész azzal kezdődött, hogy Kicsimtől kaptam egy Metro nevű társast. Dirk Henn alkotása, baromi egyszerű, 2-6 játékosig játszható , kártyákat kell letenni, útvonalakat építeni, és pontokat gyüjteni. Valami megfogott ebben az egészben. Egyrészről az, hogy viszonlag egyszerű lenne leprogramozni grafikailag, hiszen négyzet alakú elemeket kell pakolgatni. A leírásában volt egy kép ami nagyon megtetszett:

és úgy gondoltam jópofa lenne tényleg így látni a játékot. Viszonylag hamar meg is találtam az online játszható verzióját, de valahogy nem fogott meg. iszonyat butára van megcsinálva a felülete. simán lehetne ez flash-ben akár az eredeti grafikával (okéoké, jogdíj, de ilyen erővel ez az online játék is jogdíj köteles lenne). Találtam egy magyar fejlesztést is, de az se tetszett, főleg, hogy nem játszottam vele :) Na mindegy is.
A lényeg, hogy elkezdtem digitalizálni az egyes lapokat és összedobtam egy kis progit. Viszont a játék fejlesztése helyett egy érdekes kísérletbe kezdtem. Megtalálni a legeket. Ezek pedig a következők kombinációi: [Leghosszabb|legtöb pontot érő] út [végállomás nélkül|érvényes végállomással|csak szimpla pontot érő állomással] [bármilyen kártya felhasználásával|csak a pakliban található kártyák felhasználásásval|csak a pakliban található kártyák felhasználásával, az elhelyezési irány betartásával]. Ezek keresésére kezdtem el "kereső motorokat" írni, és ezekről fogok 1-2 postot írni még :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése