szerda, április 30, 2008

A számhoz vezető út

Az internet, a SongTapper, a Wikipedia, a Google, a YouTube és az összes ilyen a barátom! :D

Kezdődött az egész egy számmal tegnap, amit a BNet falon láttam, megnyitottam és meghallgattam:

Tiësto - Insomnia

Tetszett az egész zene, de mivel semmi infó nincs erről a számról (pontosabban egy, hogy a Diszkópatkányok-hoz csinálta ezt Tiësto, ami nem igaz, mert leellenőriztem), gondolkodtam. Az utolsó egy másodpercben (amibe a scratch átcsúszik) felhangzik az, hogy "pum pum pum pum" :D. Eszembe jutott erről egy régi szám amiben szerepel az, hogy "pump pump pump pump me up", de nem tudtam, hogy hol kezdjem. Érezhető, hogy ez egy mix album egy track-je, tehát ha megtalálom, hogy mibe vezet át akkor már talán könnyebben megtalálom az albumot. A gugli a "pump me up" kifejezésre persze sok konditermes meg felpörgetős-zenés találatot adott, túl sok volt így a zaj az adat körül.
Eszembejutott, hogy van egy olyan, hogy SongTapper. Az ember elindítja, beütögeti a ritmust és az kiadja, hogy melyik szám ez. Mondom egy próbát megér (Érdemes Firefox-ban használni mert az IE eseménykezelői miatt néhány leütést nem érzékel, és úgy nem lesz jó az eredmény.). Beütöttem, és kidobott többek között ilyet: "Girls Aint Nuthing But Trouble [Will Smith]" meg "Theme From I Dream Of Jeanie". Az utóbbit akkor még észre se vettem. mondom EZAAAZ Kovács Vilmos öreghaverom. Megnéztem az mp3 készletemet, és a Willennium albumon van egy "Pump me up" c. szám.
Pezsgőtbontottam, zászlótlengettem, örültem, Előre ittam a medve nőjére.

Will Smith - Pump Me Up

Aztán elindítottam. Felhangzott ugyan, hogy "pump pump pump pump me up", de a dallam amit én beütöttem (amit majd a végeredményben lehet hallani) azt nem találtam. Szomorú lettem. Aztán fel is hagytam a kereséssel mert későre járt.

Ma reggel jövök be a melóhelyre, és dúdolgattam azt a dallamot ami a fejemben volt. Erre Feha megszólalt, hogy "ja, az egy tökjó kis sorozat volt" mondom "MIVA'?" aztán kis beszélgetés után Feha átküldte ezt:

Theme form : i dream of jeannie

Bázeee! Hát ezaz! Ez A DALLAM ... aztán eszembe jutott megint a songtapper, betappoltam, kiadta, és akkormár megnéztem a Kovács számát is:

DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince : Girls Ain't Nothing But Trouble

Itt egy kicsit elszomorodtam. Arra gondoltam, hogy basszus. Megvan ez a szám, megvan a PumpMeUp de ez nem egy szám, ergo valaki csinált egy mixet amit valahol hallottam és megszerettem, de már gőzöm sincs. Songtapper többi találata mellékvágány :(
Keresgettem a Gugliban és találtam egy Wikipedia cikket WillSmith számáról ahonnan volt egy link az I dream of Jeannie sorozatra ahol volt egy bejegyzés, hogy igen, vilszmissz bácsi felhasználta a dallamot, továbbá "Dimples D sampled the theme song for her single "Sucker DJs" in 1990.". Kántor! Keress! Okoss! Egy nyúlfarknyi cikk van Dimples D-ről, éppen csak annyi, hogy nő volt, és ilyen "one-hit-wonder" vagyis egy-számos-csoda. De egy fél mondat is van arról, hogy Marley Marl újradolgozta az eredeti számot (ez volt igazábol 90-ben a toplista verő csoda, mert az eredeti 83-ban volt). Kis jutyúb kutatás ééééés:

DIMPLES D : Sucker Dj


BÁZEEEEEE :D A szám ami beugrott arról az egy másodpercről. Persze, lehet, hogy a másik PumpMeUp az amibe átmixelődik, de nekem akkoris ez kellett :D

Mondjuk a 20. mp-től induló dob-szekvencia is kurvára ismerős a Tiësto féle remixből ... asszem arra is ráfekszem :D

1 megjegyzés: