csütörtök, szeptember 13, 2007

Kíváncsi vagyok :D

A Nav n go ismét munkaerőt keres, de mostmár nyíltan. Olyan szép kééék az oldaluk, hogy ide beküldtem az álltalam helyesnek vélt megoldásokat. Kíváncsi vagyok.
A kérdések a következők voltak:

1 : Mennyi idő múlva találkozik négy autó, ha eredetileg egy négyzet sarkain helyezkednek el, és mindegyik állandó sebességgel megy a tőle jobbra levő felé? (100 km/h a sebességűk és 1 km a négyzet oldala.)

2 : Sakkjátszmákat szeretnénk tárolni egy szerveren, minél kisebb helyen. Az optimális algoritmussal hány biten kell tárolni az első lépést?

Az elsőt (lehet, hogy félreértve) megoldottam hirtelen, na de ez a második kérdés felcsigázott, felelevenítettem a sakktudásomat az idevágó wiki lapról és meglepett, hogy "optimalizálással" ténylegesen mennyire kevés adattal sikerülhet ez :)

sőt, miután elküldtem és még egy maréknyit filóztam, rájöttem, hogy mégtovább optimalizálva kétfelé ágazhat a tárolás és így bizonyos esetekben 2 bitet még lehetne spórolni. (Leírás Draft-ban. majd ha lezajlik a Hype akkor kirakom)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése