péntek, november 26, 2004

Measurement

Műszervásárlási mizéria van rajtam ... pontosabban csak volt rajtam ...
Az egész még kb 1-2 éve kezdődött amikor a fatertól "megörökölt" digitális multiméter kezdte bemondani az unalmast, ráadásul a kijelzőt védő üveg is be volt már törve, szóval nehézkes lett vele a mérés ... Nézegettem mindenfelé műszert, de sose vettem mert drága, meg úgyis csak ritkán használom meg etc. Na most hogy kezdem kialakítani magamnak a műhelyemet, így (főleg most, hogy kábelezek) jó lenne egy műszer. Aztán a kocsiban is kéne mérni sokszor sokmindent ...
Szóval kellett egy műszer ami tud mindent alapot mérni (Fesz,Áram,Ellenállat,Kapacitás) plusz tudjon hőmérsékletet mérni legalább -20..70°C között, ha lehet (akkor még úgy gondoltam) akkor legyen rajta "barcode" kijelzés (egy gyorsabb reprezentációja a mérésnek, ilyen fél-analóg jelleggel).
A BricoStore-ban(is) kapható 13ezerért vesztegetett MY68 már nagyon a az álltalam meghatározott ár felső határát súrolta, viszont az nem mér hőmérsékletet. Sájsz, hiszen nekem kell, ugyanis a PChez akarok hőmérőket csinálni, plusz a kocsiba is valami intelligens hőszabályozót, etc, szóval kell ... árultak a srácok a Brikóban egy másikat MY64 néven, de az se auto skála, se barcode, se datahold funkció ... szóval vacilláltam mert a MY64 is 10e körül volt, de a kettőt együtt csak nem venném meg.
Nézegettem a neten, oszt mindegyiknek volt valami baja ... alacsony méréshatárok, hiányzó mérések, de aztán ráakadtam az MTA-MMSZ (helyileg ahol régen a cégünk is volt) álltal forgalmazott WENS 53 Multiméter. Ami gyönyörű ... egyszerűen ... egy isten ... a kívánalmak felett még tudja az automata méréshatár váltást, négy kijelzője van a barcode-on kívül, párhuzamosan mér dolgokat (pl feszkó mérésnél megmondja a jel frekijét), pc-re csatlakoztatható, oszt 27e-be kerül .. 8( .. na ez a baj, mert azért nem vagyok annyira eleresztve. csak addig szaroztam amíg egyik kollegámal ledíletem, hogy ő megadja nekem az áfát, akkor már csak 21, ami még mindíg a két előző műszer ára, és én nem akarok ennyit, főleg egy műszerért. Felhívtam őket, csak hétfőn lehet venni, mert már bezártak. Ehh ... aztán elmentem thermistort mérni, hogy hétvégén összedobjak egy játékportra köthető hőmérőt, és megláttam ott egy műszert. A neve: UT50C. Mindent tud ami kell, az eladóval beszélve megállapítottam, hogy a hiányzó barcode rész az nem is annyira értékes dolog, ráadásul 9e-be került ...

My64My68WENS53UT50C
Az indítékokAz istenA nyertes

p.s.: Most hogy visszagondolok és nézegetem a WENS53 képét ... azért néha eszembe jut, hogy meg kellett volna inkább azt venni ... elkapkodott volt ez a kis műszer ... de ez heteken belül elmúlik ... 8)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése