szombat, augusztus 28, 2004

Horvátország ... Cavtat .. Megyünk!

Szóval útra keltünk hát. Még nem is sejtve, hogy mi is vár a végén, hogy mennyi is az annyi, de azért szerény számítással 12 óra alatt le kellene érni ... azt hittük ...
Este 8-kor találkoztunk Árpival és Manóval Budaörsön, szétosztottuk a kunát, vettünk autópályamatricát és végigcsaptunk magyarországon. Fél egy felé értünk Letenyére, gond nélkül átsuttyantunk az új személyikkel. A horvát oldalon kaptunk kulcstartót, térképet (amin már megvoltak az új autópályák), elvégeztük kisdolgunkat és útra tettük magunkat. 1:20 Zágráb, 2:19 Karlovac, 5:30 Zadar. 6:50 - Az egyik kihajtónál az autópályadíjat (17Kuna) fedezendő egy 100-ast adtam, mire kiszólt a csávó, hogy "Hus kuna les?", előszőr nem értettem, hogy mi van, de kis habozás után megértettem, hogy bammeg, ez magyarul mondta, csak az "sz" nehezen ment neki 8) ... 6:00 tankolok (7,4L a fogyasztás), 7-kor beiktattam egy 30 perces alvást, mert már kezdett görbülni az egyenes út. Árpi is "agykontrol-meditált", ami Manó szerint az inkább alvásnak tűnt 8).
8:28 pisiszünet, 10:00 megálltunk , hogy végre megnézzük a tengert ... ezt láttuk szájtátva:
A táblák ígérete szerint Dubrovnik már talán csak két órára van, és onnan már csak egy pici Cavtat ... Az úton rengeteg szépet látunk .. ujjongok a végtelennek tűnő tengernek ... baromi szép látvány ... baromi jó zene ... 8) ... merthogy ofkorsz az is szólt állandóan. Egyszer csak hirtelen a kocsisorban nemsokkal előttünk megáll egy motoros rendőr és szigorú arcal felénk mutat és néz ... a szemét nem sikerül elkapnom, így rájöttem, hogy a mögöttem haladó kocsira mutat ... pillanat alatt kikapták a kocsit a sorból, aztán ki az embert, térdre, tarkólövés ... najó ... a végét már nem láttuk, de a rendőr arcára legalább ez volt írva. A bűn, ha jól figyeltem a forgalom haladását, az volt, hogy a pacák záróvonalon előzött. 8). Megkapó városkák-falvak mellett mentünk el, többek között ilyen volt Ribicici, Bacica. Kincsem aludt mellettem, és néha kicsit morcos is volt mikor felkeltettem, dehát gyönyörű kis belső tavakat, hegyeket, réteket láttunk, és nem lett volna szabad, ha kihagyja 8).
Ami még nagyon feltűnő volt, az a Audi-VW konszern nyomulása .. pontosabban, hogy 1es, 2es, 3-as golf, Audi 80, 100, A3, baromi sok van ... szerintem a kocsi min 80%-a .... nagoyndurva .. bár kicsit megnyugtatott, hogy ha a kicsi audimnak bármi baja lesz, akkor alkatrészből nem lesz hiány 8) ... 10:50-kor Dubrovnik már csak 93 km ... Út közben kialakult egy mondásom ami végigkísérte mindennapjainkat ... miszerint "Érintsünk herét a vízbe", ofkorsz a jelentése: mindenképp menjünk le a strandra. 12:30-ra meg megérkeztünk Cavtatba. Itt úgy tűnt, hogy Manónak eltűnt a személyije, kiderült, hogy Zsolt kedves munkatársam elfelejtette odaadni a "reservation ticket"-et, szóval hihhetetlen nyugodsággal és kevés angol tudással bementem az első "Tourist Information"-ba. Közöltem a csajjal (mikor már beszéltem Évával, aki foglalta nekünk a szállást), hogy egy bizonyos Lagrotta (ezt nem tudtam megjegyezni) utazási iroda 23-as appartmanját keressük. A csaj értetlenül nézett rám, aszont ilyen, hogy Lagrotta nincs, ekkor bejött már Árpi is és folyékony angol beszéddel megértette a problémát a csajjal, mire ő mondta, hogy menjünk át egy másik (az általunk térképen megjelölt fizikai lokációhoz közelebbi) TuristInformation-ba. Jó, átmentünk, ottsetudtak semmiről ... fasza ... Éviből már minden infót kiszedtem, mire kijött azis, hogy oda kell menni a pontos címhez, mert ott lakik a tulaj is. Cavtatban esküszöm ez a rész volt a legbonyolultabb, mert nem voltak utcatáblák, nem voltak házszámok, úgyhogy csak nagyon nehezen találtuk meg a szállást. Az is jófej volt. Egy csávó bóklászik az úton, mondom neki, hogy xxx utca 4-es számot keresem. mire ő visszakérdez, hogy 4?, mondom ja, erre felvitt kéróra 8) ... ő volt a tulaj 8) ... 14:00 gyorsan felcuccoltunk, ergo "megérkeztünk uticélunk végéhez, vége egy kalandnak, monjda apa most." hát egy picit több mint 12 óra út ( 1010km, 16 óra vezetés, ha a pihenőket kihagyom ).
Fenn azért megnyugodtunk. Baromi nagy, baromi jól felszerelt a kecó, és hihhetetlenül relaxáló a kilátás:
Gyorsan ledobtuk a cucaink, és lementünk, hogy megtegyük azt, amit az előbb említett modásomba foglaltam. A víz kellemesen hűvös, de 3 perc után teljesen jó, a nap tűz még délután három felé is. Igaz érdekes, mert bár nincs kifejezett szél, de a nap akkor se "zavaró" ... Megkapni mindenkit megkapott picit, de angyon kellemes volt. fél öt fele mindenki lefeküdt, kivéve Sigit aki még egy kicsit nézte az olimpiát ... Hja ... könnyű neki ... átdurmantotta az egész utat 8) ...

Fáradtság: Esti látkép:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése