szombat, július 23, 2005

KisasszonyKényelem Part I

Nekiestem a kisasszonynak, hogy a jópénzért megvett ablakemelő és központizár készletet beleszereljem ... okosan felálíltottam a stratégiát, hogy lehessen időben undo-zni, ha valami nem klappol. Kicsit nehézkesen, de levettem a bal oladli ajtóról a kárpitot (az ablakemelő kar lég hülyén van rögzítve), aztán nekiláttam. Okos ez a SPAL dolog, mert van olyan készletük amiben tényleg minden benne van ami kell (csavarok, leírás, kábelek, minden, kivéve a szerszámokat ofkorsz). Kb egy óra alatt megtaláltam a helyet, hogy hova kerüljön az ablakemelő motor, beszereltem, kipróbáltam, tökjól megy. Beraktam a központizár motorját is, az is jó helyen van. Na akkor le kellene szedni az ajtót, hogy az átvezető csövet be tudjam fúrni a kasztniba meg az ajtóba. itt kezdődött a bibi. Van ugye az ajtó pánt vagy zsanér vagymi, meg benne egy rugóacélból hajtott vágott henger. Ezt kell kiszedni ... ennek van egy 1mm-es pereme ... ehh .. félóra szarakodás (csavarhúzóval próbáltam kiszedni, de nem ment) lementem esztergálni a pinyóba. Apu segítségéevl esztergáltam egy nagyobbacska csavarból egy kiütő szerszámot. Úgy nézett ki, hogy egy kb 10cm hosszú 9-es csavar annak a menetét levágtam, majd leesztergáltam az elejét 0.5cm hosszan 6mm-re és 5cm hosszan 7mm-re. Meg is örültem neki nagyon, aztán mikor kiderült, hogy tökjó, de amerre ki tudom ütni ezzel a fémet, arra az nem fog kiférni, mert "hajlik" arafele az ajtó sőt, ezt a kiütőt se tudom onnan berakni ugyan ebből az okból. Sájsze. Na kancikancov, ennek a szerszámnak levágtam az elejét. Meradt egy kb 3 cm-es kis cucc aminek a végébe fúrtam egy lyukat. tökjó, ezzel és egy fém rúddal már ki tudtam ütni a felső fémet, de az alsót nem. Az istennek sem ... alulról kellett felfelé kalapálni ... nem indult meg semmiért ... má idekkiborulás végén voltam, amikor már kb 3 órája próbáltam meg kiütni ... persze fúlytam én bele egy fél flakkon wd40-et, de nem segített ... ekkor már cirka 8 órája dolgoztam a dolgon, úgyhogy inkább bementem ... másnap reggel megint megpróbáltam, gondolván, hogy ha kijön akkor kijön és gyorsan még megcsinálom az átvezetőt, ha nem akkor kiszedek mindent aztán majd máskor ha több időm lesz, vagy leviszem a szerlőhöz és vele kiokoskodjuk. Nade csodák csodájára megindult és cirka fél óra alatt már lenn is volt az ajtó.
Jöhetett a lyuk. 2.5cm-es szabályos sorjamentes köralakú nyílást kellett vágni. ez nem egyszerű. Szombaton még az esztergálás idelyében "kitanultam" egy fémlapon, hogy hogyan fogom én azt a lyukat csinálni. Pontozó-körző-kisfúró-közepesfúró-nagyfúró-kismaró-nagymaró-csiszoló ... így ... aha. Tök jó volt felfedezni a kasztnin, hogy ahova én "megálmodtam" az átvezetőt, ott már van egy "pontozás" ... hehe .. gyárilag, és a túloldalán van egy kb 3cm-es "vékonyítás" a lemezen 8) ... tökjó ... be is furtam a lyukat cirka fél óra alatt ... aztán jött az ajtó. ott is csak egy helyre lehetett fúrni. De itt nem volt kipontozva meg kivékonyítva ... nem .. itt cirka 3mm vastag az anyag ... na ezzel elszarakodtam kb egy órát, de meglett ... gyönyörű lett .. de sajna se a másik ajtóra, se az elektronikai bekötésre már nem maradt idő ... 8( ... De amint lesz időm, folytatom 8) ...

Pakolás .. és indulás nyaralni 8)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése