kedd, április 07, 2009

Féltelek

Márminthogy 1/2. Merthogy ugye az otthoni házat (és kertet) megörököltük a féltestvéremmel közösen. Viszont annyiból nem fél a fél, hogy nagyjából én vagyok aki a komolyabb beavatkozásokat intézi. Most a szomszéd Katinéni indítványozására belefogtunk fakivágás projektbe. Két fa van ami őt érinti (pontosabban az egyik fenyő amelyiknek megrepedt a gyökere) "érintené" a kerítését és a házának a fél tetejét, ami érintés esetén le is bomlana, szóval azt mindenféleképp ki kell vágnunk sajnos, mert nem menthető. És persze ha már kijönnek akkor körbenéztem a kertben és néhány kiszáradd fát, ágat is ki illetve levágatok.
A másik fa ami neki problémát jelent egy kb 15m magas szederfa ami évente háromszor teleszemeteli az ereszét, amit ő alkalmanként 11e-ért takaríttat. Aztán kiderült, hogy ennek a csöpp fának a kivágása hozzávetőlegesen 60e froncsi (35 a vágás, 25 a gallyak és szemét elszállítása, a vastagabb részeket meg ingyenesen "fa-árban" aprítják és szállítják el). Mondjuk ezzel és az összes "nyesegetéssel" együtt az egész 95-100e forintba fog kerülni. Jeah :/ ... Tegnap át is mentem hozzá, hogy akkor a nagy fa kivágásának a felét minimum adja bele, hiszen nekünk nem célunk (mert a fa egyébként egészséges és sok árnyékot ad a kertbe). Na erre jött a jajveszékelés, hogy neki arra nincs pénze meg ilyenek. Aztán addig dumáltam vele, hogy belátta, hogy ha nincs erre pénz akkor csak idén kiadja majd ugyanezt a pénzt csatornatisztításra, aztán majd jövőre, satöbbi. Egyenlőre abban maradtunk, hogy beszél a családjával, hogy mi legyen (mivelhogy nem is neki érdekes ez az egész hanem a lányainak főleg). Bár eddig nem hívott, lehet, hogy a végén marad ez a fa és csak a fenyő lesz kivágatva, bár akkor ha legközelebb szeretnék ezt akkor már az egészet kell majd kipengetnijük. Meglátjuk.
Ha minden jól megy akkor majd rakok fel képeket a kertrendezésről :)

2 megjegyzés:

  1. Neked kellene kitakaritani az ereszét.Te okozod neki a kárt.Te vagy a felelős!

    VálaszTörlés
  2. Én nem okoztam neki kárt. Ez egy természetes folyamat, semmiféle jogi szabályozás nincs rá, de amint olvashattad meg lett oldva a kérdés.

    VálaszTörlés