kedd, október 13, 2015

Ford Bluetooth Audio - Lássuk a medvét

Ha már üzemkész a rádió, gyorsan legyártottam hozzá olyan kábeleket amivel szépen, kulturáltan lehet csatlakoztatni a tápot a fejegységhez. Még a gyújtáskapcsoló "szimulátorát" (egy kapcsolót) is bekötöttem, hogy megfelelően tudjam tesztelni a különböző állapotokat.


Ezután beütött az aggodalom. Ott a képen az a kis zöld csatlakozó, benne 12 jól szituált tüskével amikhez nekem kapcsolódnom kellene lehetőleg úgy, hogy nem beleforrasztok oda.
Rövid ideig túrtam a netet és találtam ilyen csatlakozókat meg kábeleket 10-20 ezer jó magyar forintokért ... Na mondom szép, az egész projekt költségvetését majd ez a kábel viszi el ... DALESZT!
Próbálgattam sima beforrasztható hüvellyel (méretre vágva), de sajna tized milliméterek miatt lehetetlen volt beleerőltetni. Eszembe jutott, hogy régebben vásároltam egy csomag Anya-Apa csatlakozó kábelt, majd jó lesz valamire alapon és hihetetlen, de ezekkel a kábelekkel sikerült az egyes csatlakozási pontokat elérnem. Ismét egy olyan mázli faktor amilyenben régen volt részem.


Leszedtem hát a fejlesztői csomagot, átnéztem a leírást és egyből jöttek a problémák:
- Egy másik fejegységgel lett tesztelve (de a protokol az azonos, így kevésbé para)
- A program Arduino Mega-ra van írva aminek 3 hardware-es UART-ja van és egy ilyen Mega kb 2-3000 forintnak megfelelő Yüan-ba kerül, plusz ormótlan nagy a mérete.
- Volt a leírásban egy olyan kitétel, hogy SEMMIT ne módosítsunk a kódon mert éppen hogy csak működik, de csak is így ahogy meg van írva és össze van rakva, kötelezően az LCD-vel és ha csak ránézünk a kódra akkor már nem fog menni!

Ehhez képest én meg úgy gondoltam, hogy ezt márpedig egy 700 forintos Arduino Nano V3.0 fogja meghajtani (aminek csak egy hardware uart-ja van), kihajítom az egészből az LCD-t mert túl sok szerepe nincs, viszont szeretnék valamilyen "debug" kimenetet ahol nagyjából nyomon tudom követni a belső működést.
Felvettem a kapcsolatot azzal a sráccal aki írta azt eredeti leírást és ő is mondta, hogy próbálkozik ezzel a nano dologgal már majdnem egy éve, de egyetemi tanulni valója van és nem nagyon haladt vele. A Mega-s verzió mála működik, úgyhogy neki nem sietős.

Itt már számoltam kicsit és az jött ki, hogy:
- Arduino Nano : 650-700 Ft
- OVC6830 alapú bluetooth modul : 1000-1200 Ft
- 5V-os feszstab IC, RS485 IC, kondik, ellenállások, belső csatlakozók, panel, miezmás : 1000 Ft
- Normális ház : 3-400Ft
vagyis max 4000 forintból meg lesz a kütyü. Plusz CD-váltó csatlakozó.

Igen. A Csatlakozó ... az egy külön történet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése