péntek, január 08, 2010

Bánatomat BlogPost-ban mondom el

November 23-án a SparkFun bejelentette, hogy "ingyen napot" tart 2010 január 7-én, vagyis tegnap középeurópai idő szerint 17:00-tól. Bár a "nap" kicsit túlzás (hiszen eredetileg max 3 óráig tartották volna), de akkoris hihetetlen hozzáállás ez a vásárlókhoz. Persze ilyenkor jön mindenki, hogy "semmi sincs ingyen". Nos, úgy látszik Colorado-ban mégis van(volt) ilyen.
"Csillagászati évet zártunk 2009-ben és egy kicsit szeretnénk vissz adni" szólt a mondás az oldalon. A főbb "szabályok" : 100 dollár értékű terméket ingyenesen (/háztartás), ki kell fizetni a szállítás költségét (magyarországra ez kb 38$) és 3 óra vagy 100'000$ az akció vége.
A srácok tényleg komolyan gondolták, felturbózták a szerverüket, hogy jobban bírja a terhelést (érdekesség: az egyik szerver neve magyarosaurus). Fogadásokat is lehetett kötni az oldalon, hogy vajon mennyi idő alatt fogy el a százezres keret (én max 5 percre gondoltam, bár nem számoltam azzal ami történt).
Nekem se kellett több, regisztráltam, összekattintgattam a kosaramat csupa olyan dologgal amit amúgy nem vennék meg mert sajnálom rá a pénzt, hiszen lehet, hogy jó pár éven belül nem is jutnék oda, hogy foglalkozzak velük.

A kosaramban volt egy Arduino USB Board amire már régóta fenem a fogam, egy ScrewShield az ardu-hoz, hogy könnyebben lehessen hozzá csatlakozni, egy Basic Breadboard és egy Jumper Wires Premium 6" M/M Pack of 10 mint "tesztelő játszótér", négy Triple Output LED RGB - Diffused és négy Momentary Push Button Switch - 12mm Square mint játékok a játszótérre, egy Serial Enabled 16x2 LCD - White on Black 5V kijelző az ardu-hoz. Volt még egy Keypad - 12 Button, egy Concave Button - Blue, és egy Toggle Switch a hozzá való Missile Switch Cover-el, mert kék és nyomógomb/kapcsoló "buzi" vagyok :D

Persze a bejegyzés címe "Örömömet BlogPost-ban mondom el" lenne, ha sikerült volna. Sajnos a szerverük annyira behalt, hogy az usán kívül nem sok esély volt rendelni pedig itt voltam végig és kitartóan frissítettem az oldalt, de sajnos a rendelés kb öt oldalán nem sikerült végigmenni :( A mai cikkben van egy kimutatás, hogy milyen eloszlásban sikerült a rendelés: 803 amerikai, 66 kanadai a többi 166 meg a világon szétszórva ( 2 magyarnak is sikerült, ezúton is grrrrrrr .. atulálok nekik :D )

Két cikk a végére: Egy az akció indítása előtt nemsokkal, és a mai összefoglaló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése