csütörtök, június 12, 2008

Fog ász

No. Voltam már a fogorvosnál, elküldött panoráma röntgenre mert volt három helyen "gyanús folt" a fogaimon. azon is túl vagyok, ma voltam megint. Mondtam neki, hogy bár a röntgenes lezárt borítékban adta a röntgen filmet, én mégis kinyitottam. Aszongya : Na jöjjön mutatok érdekeset (utalva arra, hogy én nem értem, hogy mi van ott, de ezt mégis olyan hangsúllyal mondta, hogy én mint egy kisgyerek kezdtem nézni, hogy mi is van). "Na látja, itt van egy kis gond." mutatott egy fehér pacni melletti sötétebb pacnira. "jó erős állkapcsa van" .. jó .. "meg jó nagyok az arcüregei" mondom dejó "ami itt jelent gondot mutat rá a fölső hátsó két-két fog gyökerére. "ha ezeket a fogakat kihúzzuk akkor az arcürege és a szája összenyílik" engem levert a víz, hogy mivan, majd mondja tovább "de semmi gáz, főleg, ha a fogorvost ez nem meglepetésként éri, hanem tud róla, mert akkor olyan szerszámokkal készül". Természetesen az egyik ilyen kényes fogammal van most gond. Jeee. Van benne (volt benne) műanyag tömés, de a fog másik felén keletkezett a lyuk. Nem tehet bele műanyagot, mert az első komolyabb ráharapásnál kettéroppantom a fogamat. :( . Felajánlotta még az inlay-t ami kurvadrága és óvatoskodni kell vele, úgyhogy maradt az amalgám. Fúr-fúr de sajnos annyira puha ott bent a fogam, hogy most nem is tömte be, hanem ilyen ideiglenes tömést kaptam, meg bele valami keményítő anyagot. Dejó. Aztán közölte, hogy ha elkezd bazira fájni akkor ügyelet (!) mert sajnos ő nem lesz már csak hétfőn, és ha ez elkezd fájni akkor az az elkövetkezendő 2-3 napban lesz. Basszus. Vigyem majd magammal a röntgent és mondjam meg, hogy nem idegölni hanem kihúzni (mert idegölés után is az lenne, hogy a "erős állkapcsommal és rágó izmaimmal" széttörném a fogat).

Úgyhogy most lesz három aggódósabb napom. Dehát, ahogy szoktam. Szarokrá. majd akkor aggódok inkább ha fáj. hameg nem akkor csak vigyázok, nehogy idő előtt kikapjam az ideiglenes tömést. Ha minden szuper lenne akkor a jövőhét csütörtöki időpontra megyek vissza tömetni, vagy újabb keményítős kúrára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése